ورشة صناعة السفن CSSC تنزل أولى الكورفيت C28A الجزائرية المتعاقد عليها في 2012

تخليدا للذكريات لان اول قطعة بحرية بعد الاستقلال كانت زورق طوربيد وكاسحة الغام

هههههههههههه يعني الناس قاعدة تفونسي وحنا قاعدين نخلدو ونمجدو ,,,,,هههههههه رهجونا يا خويا رهجونا ,,,,خالدة تومي تخلد هما اخلدو ,,,,,علا بها قاعدو مخلدين فيها وحدهم
 
هههههههههههه يعني الناس قاعدة تفونسي وحنا قاعدين نخلدو ونمجدو ,,,,,هههههههه رهجونا يا خويا رهجونا ,,,,خالدة تومي تخلد هما اخلدو ,,,,,علا بها قاعدو مخلدين فيها وحدهم
الخوف اذا كانت ستعرف نفس المصير لان سيدي فرج غرقت سنة 1964 على ما اذكر
بالمناسبة كنا نشغل كاسحات الغام الى غاية 1987
مع القيادة الحكيمة لن استغرب اذا ما تعاقدوا على كاسحة جليد ايضا بالمرة
 
الخوف اذا كانت ستعرف نفس المصير لان سيدي فرج غرقت سنة 1964 على ما اذكر
بالمناسبة كنا نشغل كاسحات الغام الى غاية 1987
مع القيادة الحكيمة لن استغرب اذا ما تعاقدوا على كاسحة جليد ايضا بالمرة

علاه لالا او بالك قاع ادشنها سلال في المرسى الكبير كاضافة مهمة لقوتنا البحرية
 
  • اعجبني
التفاعلات: walas
للذكرى بيا ذاك المور

l-7oob_12999788081.jpg
 
كاسحة الألغام الجزائرية : "المرافق Mourafik 261"

صنعت في الصين ودخلت الخدمة سنة1990


229412_202244849816154_1955964_n.jpg

229412_202244839816155_1341654_n.jpg
 
بخصوص الfn-90 الاكزوسيت يطير نحو هدفه بسرعة 310 متر ثانية

صراحة الصواريخ سطح سطح الصين عندها الكثير مما تقدمه للجزائر يعني الشغلة هنا على ما ستختره القيادة البحرية الجزائرية في دفتر الخيارات والشروط التي قدمته للصينين واي عيب هو عيب جزائري وليس صيني هنا ,,,,,مثلا عوض C-802 هناك النسخة المطورة C-803 بمدى 250 كلم وسرعة 2 ماخ وتوجيه رداري مليمتري او كهورحراري وراس حربي 165 كلغ وخاصية sea-skimming في terminal phase الصراحة ممتاز للغاية ومن المفروض يكون الخيار الجزائري البديهي على هذا الكورفيت والى هذي القيادة البحرية تستهل كل الذم الذي سستلقاه

Type+022+%28Houbei+Class%29+Fast+Attack+Missile+Craft+stealth+catamaran+hulls+People%27s+Liberation+Army+Navy+%28PLAN+or+PLA+Navy%29+test+firing+8+YJ-83+anti-ship+missiles+%281%29.jpg
 
وضح اكثر ماذا تعني يا ولاسيوس
ولاسيوس يقصد انه بالامكان جعل ال FN فعالا لو تطوع الاخوة الصينيين ودارو الخير فينا وفيهم بتطةيره الى حد يستطيع التعامل مع اهداف تحلق على ارتفاع سطح الماء مادام بامكانه التعامل بكفاءة مع صواريخ سطح سطح التي تطير بسرعة اقل من سرعة الصوت
 
First Algerian C28A corvette launched in China

The first of the three C-28A corvettes being built for Algeria was launched by the Hudong-Zhonghua Shipbuilding Company in Shanghai on 15 August.


The C28A contract was signed in early 2012 with China Shipbuilding Trading Co (CSTC). Contrary to an earlier report, Hudong-Zhonghua won the bid to build these ships against Guangzhou-based shipyards in January 2013.


At the launch ceremony, Wu Yongjie, deputy general manager of the China State Shipbuilding Corporation (CSSC) - owner of Hudong-Zhonghua - said that this was the first time that a warship project had been built in China to Lloyd's Register naval classification rules under the supervision of Lloyd's.


This required various Chinese design bureaus to adopt new standards for the corvettes' design and construction. Wu also noted that the project required extensive use of construction technology and equipment, from design and planning to project management.


While there had been challenges, Wu said, the launch marked the successful culmination of two years of effort. He added that CSSC would "redouble" its efforts to ensure the successful completion of the project within scheduled delivery timelines.


CSTC officials at the Defence Services Asia (DSA) show, held in Malaysia in April, said the first corvette was scheduled for delivery in May 2015. Another largely completed C28A is visible in the CSSC's pictures of the launch of the first C28A.


Chinese and Algerian sources said that negotiations were continuing over building three more C28A in Algeria in addition to the three already on order.


The first corvette (902) was launched without its bow-mounted sonar, sheathed in degaussing cables, and with almost all its major sensors and weapons under wraps.


However, it is known that Thales is supplying the Smart-S Mk 2 radar and command, control, and communication systems for installation on the Algerian corvettes under a EUR21 million (USD28 million) deal. To mitigate concerns about possible industrial espionage in China, Thales will install sensitive components and software only after the vessels have been delivered to Algeria.


Mysteriously, a few days after the corvette's launch, the Smart-S radar had been removed from its foremast at the fitting-out berth.


Details and a near-definitive model of the C28A first emerged during the DSA show. According to CSTC officials, the ship is about 120 m in length, with a beam of 14.4 m, a draft of 3.87 m, a standard displacement of about 2,880 tons, and a full-load displacement of more than 3,000 tons.


According to a 30 May 2014 press release from CSSC, it was designed by the 708 Institute, which is also known as the Marine Design and Research Institute of China (MARIC).


Chinese sources suggest it is an evolution of Pakistan's F-22P on the basis that Algerian naval teams visited Pakistan to see that frigate's operations first-hand. The C28A also appears to borrow design elements from the Type 054A frigate of the Chinese People's Liberation Army Navy.


The C-28A's combat system is largely Chinese with the exception of the Thales Smart-S Mk 2, associated multifunction operator consoles (MOC)/Tacticos cluster, Link Y datalinks, and associated consoles. Four or so MOC for the Smart-S are integrated with a CSTC-supplied combat management system (CMS).


Weapons include a single 76 mm gun - the export variant of which is known as NG-16-1 - two quad launchers for C-802 or C-802A anti-ship missiles mounted transversely amidships, an octuple FM-90N launcher for short-range HQ-7 surface-to-air missiles, two 30 mm Type 730B close-in weapons systems (CIWS) similar to the ones on the F-22P, two triple-tube torpedo launchers that fire through an opening in the hull, and four 24-barreled decoy launchers.


As well as the Smart-S Mk 2, sensors include two navigation radars - an I-band (X-band) set and an E/F-band (S-band) set - that are thought to be Kelvin Hughes SharpEye radars. The C28A also has a radome for what is likely to be a Type 364 radar, two fire control radars (FCR) from the Type 47 family, and what looks like a Type 343G FCR with a combined radar and electro-optic system that is identical to the sets mounted on the F-22P.


The electronic warfare (EW) suite appears to be similar to the F-22P's. Speculation that its sonar will be of Chinese origin has yet to be confirmed.


The propulsion system consists of four MTU diesels. In a departure from existing designs, there is no funnel stack. Instead, the diesels exhaust near the waterline as they do on MEKO-type frigates to minimise infrared signatures. Top speed is expected to be around 30 kts. The hull has two sets of fin stabilisers as well as bilge keels.


The ship has hangars for boats and a helicopter. The latter will presumably be able to accommodate one of the AgustaWestland AW-159 Wildcat helicopters in service with the Algerian Navy

http://www.janes.com/article/42238/first-algerian-c28a-corvette-launched-in-china
 
" Chinese and Algerian sources said that negotiations were continuing over building three more C28A in Algeria in addition to the three already on order. "

يعني ستة كورفيتات في المجمل !!!
 
" Chinese and Algerian sources said that negotiations were continuing over building three more C28A in Algeria in addition to the three already on order. "

يعني ستة كورفيتات في المجمل !!!
المصدر يقول المفاوضات مستمرة لبناء 3 اضافيين في الجزائر وهذه هي الحلقة المفقودة التي تحدثنا عنها هكذا وضحت الصورة
ان شاء الله تكمل على خير
 
المصدر يقول المفاوضات مستمرة لبناء 3 اضافيين في الجزائر وهذه هي الحلقة المفقودة التي تحدثنا عنها هكذا وضحت الصورة
ان شاء الله تكمل على خير
يا حسراه عليك يالدنيا
مافيك حكاية وحكايات
,,,,,,,,
بعد ان كان طموحنا تصنيع وبناء الفريم أو الميكو صرنا نخطط لبناء .......الزوارق
 
يا حسراه عليك يالدنيا
مافيك حكاية وحكايات
,,,,,,,,
بعد ان كان طموحنا تصنيع وبناء الفريم أو الميكو صرنا نخطط لبناء .......الزوارق
عندما تغلق في وجهك ابواب الغربي ماذا تفعل هل سيكون تصرفك المكابرة وتقول لن ابني منصة اقل ازاحة ومواصفات ام تحاول ان تحصل عليها اما ان نخطو الى الامام او نبقى مع الغرابة والكبير التي تعود لثلاثين سنة خلت
هل لنا مانغري اي دولة لتمنحنا تكنولوجيا بالطبع لا ولا تقل لي المال
علينا نقوم بالخطوة الان والان تحديدا .......ربما لن تسنح الفرصة
كل هذا من اجل منصة فما بالك اذا طلبنا تكنولوجيا اكثر تعقيدا
خلاصة القول لسنا افضل من باكستان لاننا لسنا بيادق في رقعة شطرنج


يبدو ان مزاجك عكر هذه الايام كثرت من الحزايني سي عبد الرحمانe0000ee
 
  • اعجبني
التفاعلات: walas
First Algerian C28A corvette launched in China

The first of the three C-28A corvettes being built for Algeria was launched by the Hudong-Zhonghua Shipbuilding Company in Shanghai on 15 August.


The C28A contract was signed in early 2012 with China Shipbuilding Trading Co (CSTC). Contrary to an earlier report, Hudong-Zhonghua won the bid to build these ships against Guangzhou-based shipyards in January 2013.


At the launch ceremony, Wu Yongjie, deputy general manager of the China State Shipbuilding Corporation (CSSC) - owner of Hudong-Zhonghua - said that this was the first time that a warship project had been built in China to Lloyd's Register naval classification rules under the supervision of Lloyd's.


This required various Chinese design bureaus to adopt new standards for the corvettes' design and construction. Wu also noted that the project required extensive use of construction technology and equipment, from design and planning to project management.


While there had been challenges, Wu said, the launch marked the successful culmination of two years of effort. He added that CSSC would "redouble" its efforts to ensure the successful completion of the project within scheduled delivery timelines.


CSTC officials at the Defence Services Asia (DSA) show, held in Malaysia in April, said the first corvette was scheduled for delivery in May 2015. Another largely completed C28A is visible in the CSSC's pictures of the launch of the first C28A.


Chinese and Algerian sources said that negotiations were continuing over building three more C28A in Algeria in addition to the three already on order.


The first corvette (902) was launched without its bow-mounted sonar, sheathed in degaussing cables, and with almost all its major sensors and weapons under wraps.


However, it is known that Thales is supplying the Smart-S Mk 2 radar and command, control, and communication systems for installation on the Algerian corvettes under a EUR21 million (USD28 million) deal. To mitigate concerns about possible industrial espionage in China, Thales will install sensitive components and software only after the vessels have been delivered to Algeria.


Mysteriously, a few days after the corvette's launch, the Smart-S radar had been removed from its foremast at the fitting-out berth.


Details and a near-definitive model of the C28A first emerged during the DSA show. According to CSTC officials, the ship is about 120 m in length, with a beam of 14.4 m, a draft of 3.87 m, a standard displacement of about 2,880 tons, and a full-load displacement of more than 3,000 tons.


According to a 30 May 2014 press release from CSSC, it was designed by the 708 Institute, which is also known as the Marine Design and Research Institute of China (MARIC).


Chinese sources suggest it is an evolution of Pakistan's F-22P on the basis that Algerian naval teams visited Pakistan to see that frigate's operations first-hand. The C28A also appears to borrow design elements from the Type 054A frigate of the Chinese People's Liberation Army Navy.


The C-28A's combat system is largely Chinese with the exception of the Thales Smart-S Mk 2, associated multifunction operator consoles (MOC)/Tacticos cluster, Link Y datalinks, and associated consoles. Four or so MOC for the Smart-S are integrated with a CSTC-supplied combat management system (CMS).


Weapons include a single 76 mm gun - the export variant of which is known as NG-16-1 - two quad launchers for C-802 or C-802A anti-ship missiles mounted transversely amidships, an octuple FM-90N launcher for short-range HQ-7 surface-to-air missiles, two 30 mm Type 730B close-in weapons systems (CIWS) similar to the ones on the F-22P, two triple-tube torpedo launchers that fire through an opening in the hull, and four 24-barreled decoy launchers.


As well as the Smart-S Mk 2, sensors include two navigation radars - an I-band (X-band) set and an E/F-band (S-band) set - that are thought to be Kelvin Hughes SharpEye radars. The C28A also has a radome for what is likely to be a Type 364 radar, two fire control radars (FCR) from the Type 47 family, and what looks like a Type 343G FCR with a combined radar and electro-optic system that is identical to the sets mounted on the F-22P.


The electronic warfare (EW) suite appears to be similar to the F-22P's. Speculation that its sonar will be of Chinese origin has yet to be confirmed.


The propulsion system consists of four MTU diesels. In a departure from existing designs, there is no funnel stack. Instead, the diesels exhaust near the waterline as they do on MEKO-type frigates to minimise infrared signatures. Top speed is expected to be around 30 kts. The hull has two sets of fin stabilisers as well as bilge keels.


The ship has hangars for boats and a helicopter. The latter will presumably be able to accommodate one of the AgustaWestland AW-159 Wildcat helicopters in service with the Algerian Navy

http://www.janes.com/article/42238/first-algerian-c28a-corvette-launched-in-china

ما يرجّح قيام شراكة مع الصينيين في الصناعة البحرية هو أنّ أعمال البناء و التوسعة لمرافق مؤسسة الصناعة البحرية في المرسى الكبير تشرف عليها شركة صينيّة ٫٫ هذا ما أخبرني به أحد الأصدقاء منذ مدّة بحكم كونه يعمل في شركة إنشاءات إسبانية و تربطم بعض الأعمال مع هذه الشركة الصينية في وهران ٫٫٫ لا أدري هل هم بصدد تطوير الورشة أم لا ؟؟
 
بخصوص كاسحات الالغام
ومن جهةٍ أخرى، أفادت مصادر جد مطلعة لمراسل "الأمن والدفاع العربي" في الجزائر أن البحرية الجزائرية تعاقدت مع الشركة الإيطالية "انترمارين" لأجل بناء سفينة صائدة للألغام من طراز ليريتشي ((Lerici-class مع امكانية طلب سفينتين أخريين، على أن تباشر الأشغال مطلع شهر نيسان/ ابريل المقبل.

تتميز سفينة "ليريتشي" بهيكلها المتقدم المصنوع من ألياف الزجاج والراتنج المقوى، وهي صممت مطلع الثمانينات ودخلت الخدمة سنة 1985، وهي تعمل في القوات البحرية لستة دول حتى الآن منها الولايات المتحدة الاميركية التي تمتك 12 سفينة من هذا الطراز.


يبلغ طول السفينة 50 متراً وعرضها 10 امتار، وتصل إزاحتها إلى 620 طنا بكامل حمولتها، وتصل سرعتها 14.6 عقد بحرية وتسع عقد بحرية لدى صيد الالغام، ويبلغ مدى السفينة الإجمالي 1500 ميل بحري بسرعتها العملياتية، وهي مجهزة بمحرك ديزل بقدرة 1577 حصان بخاري.


يشار إلى أن البحرية الجزائرية اقتنت مؤخراً مركب إنزال ودعم لوجستي من شركة إيطالية أخرى هي "فينكانتييري".
http://sdarabia.com/preview_news.php?id=31353&cat=7#.U_nkEaMUubd
 
من لاحظ ان السونار غير موجود هو والجزء الامامي من الغاطس

نعم هو ليس موجود
Первый корвет с номером 902, оснащенный размагничивающими кабелями, спущен на
воду без гидроакустической станции, которая должна быть установлена в носовой ча-

الترجمة :
La première Corvette avec le numéro 902, équipé d'un câble de démagnétisation, lancé le
eau sans sonar, qui doit être installé dans les heures à l'arc
navire IST. La plupart des capteurs et des armes tout aussi fermé.

http://vpk-news.ru/sites/default/files/pdf/VPK_32_550_1.pdf
المقال موجود اسفل الصفحة 5
 
لو ياخذو بنصيحتي تكون اول رحلة له الى جنوب افريقيا وهناك يتم تركيب الامخونتو على الاقل و الاكسوزيت او اي شيئ بدل السي 802
 
لو ياخذو بنصيحتي تكون اول رحلة له الى جنوب افريقيا وهناك يتم تركيب الامخونتو على الاقل و الاكسوزيت او اي شيئ بدل السي 802
ان كانت جنوب افريقيا نفسها زودت الميكو بالrbs-15 mk3
القضية ليست قضية تسليح بقدر ما هي قضية تصنيع
بحث البحرية عن قطعة تصنعها جلي منذ ايام المفاوضات على الفريم والا لكان الاجدى طلب 2 ميكو اضافيتين
 
عودة
أعلى