هل قامت الصين باستنساخ المدمرة Zumwalt

AMR

ملازم

أقلام المنتدى
ٍVIP
خبير عسكري
إنضم
25 يناير 2015
المشاركات
1,399
مستوى التفاعل
6,351
صين و الهند يعتمدون بدرجة كبيرة على الحديد المعاد تدويره كمادة أولية لانتاج الصفائح لهذا الجودة ليست مستقرة لأن المادة الاولية تختلف كل مرة. المعروف أن الحديد المعاد تدويره يحتوي نسب مختلفة من الشوائب مثل السيليسيوم و الكبريت و عند اعادة سبكه يصبح صعب تنقبته من الشوائب لأن هذه العملية تتم في الأفران العالية عند تذويب خام الحديد.
مصدر لو أمكن بما انك تتحدث بصيغة التعميم فبالطبع عليك إثبات ذلك بشكل شامل وأكرر لو أمكنك ! ... لكن لو الامر رائ من حضرتك فلا داعي لاي مصدر بالطبع .

هل يمكن مصدر على هذا الكلام لأن الامريكان يستخدمون الكود AISC للبناءات المعدنية و الذي يشترط استعمال steel shapes حسب كود astm و هذا الكود لا تستطيع المصانع الصينية تلبية شروطه لأنه ليس لديها رخصته ما عدا ألواح الصفيح
الأقسام الرئيسية من البرج والكابل والسطح من جسر خليج سان فرانسيسكو - أوكلاند الجديد المعلق مصنوع بالصين مع العلم كان هناك أكثر من 200 شخص أرسلتهم ولاية كاليفورنيا والمقاول الرئيسي عن المشروع بدوام كامل لمصانع الصين لمراقبة جميع جوانب عمليات التصنيع وأجروا إختبارات لتحقق من جودة الصلب الصيني ، بمدينة نيويورك شاركت الشركات الصينية في محطة قطار ومترو وجسر كما تعرف ، شركتين صينيتين شاركوا بتقديم الصلب والخدمات بمشروع جسر تانانا للجيش الأمريكي بالأسكا وقد تم إحضار العوارض من الصين تحت مراقبة مشرفيين من الولايات المتحدة بدوام كامل أثناء التصنيع لضمان الجودة مع زيارات لمسؤولين من مجموعة Kiewit وهي من أكبر المجموعات للبناء والهندسة بأمريكا الشمالية .

This assembly will be performed early next year by American labor. But the massive cable, key sections of the iconic tower and deck were all made in China, which is emerging as an infrastructure powerhouse in more places than San Francisco. For example, Chinese companies have contracted with New York City for a bridge, the subway system and a commuter train platform.

The steel contract went to a state-owned Chinese company, Shanghai Zhenhua Heavy Industries, which had several advantages: modern production facilities, ships to deliver the steel and, of course, low-cost labor. A Chinese steel polisher makes about $12 a day.

It wasn't just the cost of labor that made Chinese steel more attractive, Anziano says. He says American steel fabricators don't have the capacity for a job like the Bay Bridge. When union and industry groups questioned the quality of the Chinese steel, Anziano says, the state and the contractor sent more than 200 people to China to watch over the fabrication process.

"In this particular case, we had full-time staff on site over in China — 24/7 — that monitored all aspects of fabrication work and performed their own quality-assurance testing," he says. "So we have a very high level of assurance about what we are getting."

https://www.npr.org/2011/09/16/140515737/california-turns-to-china-for-new-bay-bridge

The Verrazano-Narrows Bridge was a feat of American engineering when it was built across New York's harbor in the 1960s. Now, it's being repaired with steel made in China.

Chinese steel imports have surged so far this year, even as U.S. producers are awash with excess domestic capacity. Chinese steel was also recently used in the San Francisco-Oakland Bay Bridge.

The reason is partly because Chinese-made steel is cheaper. In fact, U.S. steel companies argue its price is unfairly subsidized, and want the U.S. government to restrict imports as much as possible. China claims it is simply a more efficient producer.

Last year, New York's Metropolitan Transportation Authority awarded a $235.7 million contract to a California contractor to repair the Verrazano-Narrows, a towering suspension bridge that is still the longest in the U.S.

The contractor, Tutor Perini Corp. , subcontracted the fabrication of steel decks for the bridge to China Railway Shanhaiguan Bridge Group, which the MTA says is using 15,000 tons of steel plate made by China's Anshan Iron & Steel Group. The decks will replace the two-level bridge's concrete upper roadway.

https://www.wsj.com/articles/SB10001424127887324049504578545431938331880

This Bridge project is a 3,300 ft. long railroad bridge, 7,344 tons, that is part of the Northern Rail Extension connecting the North Pole with Delta Junction, Alaska. Fabrication of this bridge was by CRSBG, China.

Atema provided technical fabrication consultant services which included: US code interpretation and compliance; change orders; RFI’s; inspection and testing; and cost savings ideas to ensure the project was on time, within budget, and met or exceeded contract requirements.

https://www.atema.com/project/tanana-river-bridge/

The word Tanana means “trail river.” The new Tanana River Bridge in Salcha, Alaska, a small community located south of Eielson Air Force Base, provides a trail across the river—a vital connection to 1 million acres of U.S. military training facilities in Alaska. Construction of the bridge marks the completion of the first phase of the Alaska Railroad Corp.’s (ARRC) Northern Rail Extension, a project that will create an 80-mile rail network between North Pole and Delta Junction, Alaska. The extension provides a safer, all-weather transportation option and gives the military improved, year-round access to training facilities south of the river that previously were accessible only by ice roads during winter.

One of the major challenges of this project involved transporting by truck 80 165-ft-long girders 330 miles on the Richardson Highway from the port of Valdez, Alaska, to Salcha, Alaska. The girders were fabricated in China and shipped to Alaska.

Another logistical challenge involved girder fabrication in China. This approach resulted in additional quality-assurance and quality-control activities to confirm that delivered materials met the contract documents. Third-party inspectors observed fabrication full time on-site, and these efforts were supplemented by occasional site visits by representatives from the ARRC and Kiewit.

https://www.roadsbridges.com/taming-beast
 
التعديل الأخير:

fulcrum1977

عقيد

عضو مميز
ٍVIP
إنضم
30 أبريل 2015
المشاركات
6,111
مستوى التفاعل
22,364
الصين و الهند يعتمدون بدرجة كبيرة على الحديد المعاد تدويره كمادة أولية لانتاج الصفائح لهذا الجودة ليست مستقرة لأن المادة الاولية تختلف كل مرة. المعروف أن الحديد المعاد تدويره يحتوي نسب مختلفة من الشوائب مثل السيليسيوم و الكبريت و عند اعادة سبكه يصبح صعب تنقبته من الشوائب لأن هذه العملية تتم في الأفران العالية عند تذويب خام الحديد.

أمر آخر و هو مراقبة الجودة في المصاهر الصينية مشكوك بها جدا عن تجربة شخصية.
الهند بدأت بشراء مصانع صلب حديثة جداً من ألمانيا و هي تستثمر في صناعة الصلب الممتاز بينما الصين تستثمر في الكم.
 

mohmed84

فريق الدعم التقني

طاقم الإدارة
فريق الدعم التقني
إنضم
30 أغسطس 2016
المشاركات
4,689
مستوى التفاعل
20,271
using 15,000 tons of steel plate made by China's Anshan Iron & Steel Group.
أستاذ عمر لو تلاحظ في مشاركتي السابقة فقد استثنيت الواح الصفيح لأنه توجد مصانع صينية تستوفي متطلبات astm في هذه الأشكال.
توجد الكثير من اأشكال steel shapes لصنع الجسور لتشكيل الاعمدة و الكمرات و انواع من الصلب لصنع المعدات و الآلات الثقيلة و جودة المنتجات الصينية فيها متدنية.

ملاحظاتي عن خبرة شخصية.
 
  • اعجبني
التفاعلات: hamma

mohmed84

فريق الدعم التقني

طاقم الإدارة
فريق الدعم التقني
إنضم
30 أغسطس 2016
المشاركات
4,689
مستوى التفاعل
20,271
الهند بدأت بشراء مصانع صلب حديثة جداً من ألمانيا و هي تستثمر في صناعة الصلب الممتاز بينما الصين تستثمر في الكم.
الهند أحسن حالا من الصين من حيث الجودة و الكثير من المعدات البترولية أصل الحديد فيها من الهند. و حتى مراقبة الجودة لديهم أفضل بكثير من الصين و تخضع للمعايير الغربية
 

AMR

ملازم

أقلام المنتدى
ٍVIP
خبير عسكري
إنضم
25 يناير 2015
المشاركات
1,399
مستوى التفاعل
6,351
سبيكة الحديد بجودة قليلة مرتبطة بمصانع معينة بأفران بتقنية ضعيفة وبخام الحديد غير نقي لكن هذا غير موجود عند المصانع الكبري فمن الخطأ التعميم ... قلنا عندما طلب المقاول الأمريكي صنع الأجزاء الرئيسية من البرج والكابل من الصلب الصيني بما في ذلك السطح لجسر سان فرانسيسكو - أوكلاند الجديد المعلق أي للاجزاء الرئيسية بدرجة صلابة معينة تم تلبية طلبه في حضور لجنة من الولاية والمقاول الرئيسي الأمريكي وهم شاهدوا جوانب التصنيع بالجودة المتفق عليها وإختبروها وتم التسليم وفقا لذلك ولو هم كانوا رأوا ان الجودة لاتناسبهم وان الصينين أخلوا بشروط العقد لم يكن ليرضوا بتسلم المنتج وإتحدثنا بعدها بالمناسبة عن جسر نيويورك وإصلاحه الذي تم بالمناسبة بصفائح الفولاذ وقلت حرفيا كما تعرف ! ... وأكملت عقد الاسكا اللي هو جسر ذو عوارض يعني نوع أخر غير جسر المعلق ! ... ماعلينا المهم المعضلة هنا أن الأفران بتقنية عالية مع خام حديد عالي الجودة بيزيد التكلفة علي المصانع والمصانع تريد ان تحقق ربح حتي لو قليل فطبيعي هيكون السعر عالي والذي لايتناسب مع معظم الأسواق .... عموما انا الرد الذي توقعته كان عن مناقشة جسر سان فرانسيسكو - أوكلاند فكان المفترض أن يكون حول رؤية عشرات القضبان معضوضة والتي سببها بالغالب اللحام الذي نتج عنه إمتصاص لهيدروجيين زائد الذي سيتسبب في أن يكون الصلب هشا وأن يتكسر بمرور الوقت والخطأ للعلم لم يكن من الصينين بالأساس بل من كوريا الجنوبية بسبب ثقوب المحامل الزلزالية وفقا للجنة الأمريكية وهي التي سمحت بتسرب المياه المالحة وتأكل القضبان وبالطبع هذا ماكن أيضا سيحدث لو تم إستخدام درجة الصلب BC الاكثر قوة من BD لكن بالأساس مصانع الصلب الصينية لشنغهاي للصناعات الثقيلة كان جايلهم مشرفيين من الولايات المتحدة لضمان الصناعة واللحام والتسليم وفق لمعايير ولاية كاليفورنيا يعني هم ينفذوا المتطلبات الأمريكية التي بالعقد المتعلقة بجودة الصلب وحتي طريقة اللحام والتسليم وبل أضيف أن معظم مشاكل هذا الجسر وفق لخبراء الهندسة بالولاية الأمريكية أنه نابع من التصميم الجمالي أكثر من السلامة .

aig_bay-bridge.jpg


In 2015, the panel that oversees the bridge fined two contractors $8.5 million each for faulty anchor rods that are designed to provide extra protection during an earthquake. Botched sealing and grouting jobs allowed corrosive salt water to seep into shafts and weaken the 424 anchor rods, two of which failed critical strength tests in 2015.

https://www.courthousenews.com/34m-settlement-reached-for-defective-work-on-bay-bridge/

The $7 billion project involved a level of multinational cooperation seldom seen before. Fabrication of the main structural steel for the bridge was outsourced to China. South Korea handled the manufacturing of seismic bearings and temporary detour structures. Japan forged the world’s first double-cable saddle, which sits atop a 525-foot tower built by the Chinese. England produced the main cables’ bands. And the US handled about 80% of the manufacturing.

As Ken Terpstra, overall project manager for the California Highway Department, explained: “We sent more than 60 experts from our staff to Shanghai in an unprecedented program, in order to oversee our contractor’s work on the main structural steel fabrication, […] We had to ensure that the metals, welds and fabrication were delivered to our exacting standards here in California…[because] correcting problems on this side of the Pacific was not an option.”

https://qz.com/384285/infographic-an-american-bridges-foreign-components/
 
التعديل الأخير:

mohmed84

فريق الدعم التقني

طاقم الإدارة
فريق الدعم التقني
إنضم
30 أغسطس 2016
المشاركات
4,689
مستوى التفاعل
20,271
Fabrication of the main structural steel for the bridge was outsourced to China.
ليس لدي معلومات عن الكود الخاص بكاليفورنيا لبناء الجسور و ربما هو مختلف عن aisc. المهم في الأمر هو ضبط الجودة للهياكل المعدنية و التي هي موضع شك بالنسبة لي.

منذ حوالي 10 سنوات اقتنت الشركة التي اعمل بها معدات صينية لتدخل بها في شراكة مع مؤسسة امريكية اقتنت بدورها نفس المعدات من صانع آخر و تم تصنيعها بمتطاباتها و بمراقبة لصيقة من طرف مهندسيها، بعد اقل من عشر سنوات اعوجت كل المعدات و عددها 4 سواءا المقناة من طرفنا او الشريك الامريكي رغم اختلاف المصنعين.
 
التعديل الأخير:

جميع المواضيع والمشاركات المكتوبة تعبّر عن وجهة نظر صاحبها , ولا تعبّر بأي شكل من الاشكال عن وجهة نظر إدارة المنتدى .

blidi4ever تصميم

نبذة عنــــا

منتدى التكنولوجيا العسكرية والفضاء : تم أنشاء هذا الموقع في عام 2013، ليكون مرجعا للمهتمين في صناعة الدفاع والشؤون التقنية والعسكرية . فهو متنفس لكل الاعضاء للنقاش وتبادل المعارف حول الانظمة العسكرية وتقنياتها

أعلى أسفل